Mental Naturkatastrof

Skriver om mitt liv med borderline personlighetsstörning och generaliserat ångestsyndrom men även om livets små glädjeämnen. Välkommen till mitt liv!

Ångest och Raubtier...

Kategori: Allmänt

Har ångest idag igen och försöker döva den med att lyssna på Raubtier, brukar få mig att bli lugn men det hjälper knappt heller. Mina mediciner kom idag och jag var lugn tills jag hade öppnat förpackningen...fel medicin!! Lugn? Nej, snarare skitarg på mig själv. I morgon blir det att lämna tillbaks medicinen (har inte råd att betala båda medicinerna) och få de rätta medicinerna i stället. Får tills vidare nöja mig med Raubtier (bästa musiken för mig, alltid!), ångestdämpande, en gosig katt och datorn. Borde kunna hålla mig ifrån att göra något dumt nu. 

Dagen har varit väldigt rörig och känslofylld: ilska, hat, glädje, sorg och förtvivlan. I morse när jag vaknade visste jag inte riktigt vart jag var och knappt vem jag var heller. Bestämde mig dock för att ta bussen vid kvart över tolv och åka till en caféträff för sista gången :( I dag fick vi kladdkaka, grädde och färska jordgubbar. Jisses vad gott det är. Farligt för mig eftersom jag har större aptit när jag är utan mediciner och dessutom inte ska gå upp i vikt egentligen. Jag är ju ett sockermonster som de flesta vet ;P Jag ska inte berätta vad jag har ätit mer idag för då skäms jag ännu mer än vad jag redan gör. När jag hade ätit fick jag otroligt mycket skuldkänslor och ångest. Blir ledsen och skamfylld bara jag tänker på det. Jag känner mig så otroligt äcklig. Mår så otroligt kasst. Får kolla vågen sedan och se vad jag väger. Känner mig redan rädd för resultatet. Vet inte om det kan kallas hetsätning det jag håller på med men jag misstänker nästan det. Trots att jag har ätit mat för en liten stund sedan så vet jag redan att jag kommer äta mycket mer och senare må så dåligt att jag bara vill bli av med allt. Mår illa efter allt jag har ätit, både fysiskt och psykiskt. Måste verkligen försöka skaffa hjälp för detta...


"Här är mörkt och här är kallt
Här är dysterheten allt
Allt är fruset allt är dött
Anden bruten själen trött

Grånande ruiner, en iskall vind som viner
Ingen framtid, inget hopp"

Raubtier- Allt förlorat
</3 Raubtier ftw!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: