Mental Naturkatastrof

Skriver om mitt liv med borderline personlighetsstörning och generaliserat ångestsyndrom men även om livets små glädjeämnen. Välkommen till mitt liv!

24 februari

Kategori: Psykisk hälsa

Sitter i soffan efter att ha städat lite. Har egentligen bara dammsugit men det tar mycket kraft ifrån mig och jag har mer ont än jag brukar ha efteråt. Psykiskt är det ok, får mina ångestattacker ibland och är ganska dämpad och sänkt just nu. En person som fanns där under min uppväxt har gått bort och det får mig att tänka lite mer än vanligt. Egentligen tänker jag väldigt mycket annars också, lite för mycket ibland tyvärr. Får oftare och oftare en känsla av overklighet inom mig. Tvekar till och med ibland på om jag existerar eller om jag drömmer eller inte alls finns. Låter kanske knäppt men det är så.

En stor del av mina dagar gör jag inget vettigt alls. Jag sover till 11 och äter "frukost", ser på tv, går och handlar mat, lagar mat, ser på tv eller läser, tar en dusch och sedan ser jag på tv tills jag somnar. Jag har inget liv alls men försöker ändra på det nu. Ska kanske börja på ett äldreboende och vara där någon timmar i veckan. Vi får se om det funkar I början brukar det gå jättebra men efterhand blir jag bara trött och har ingen energi alls, blir deprimerad igen och börjar skada mig för att jag känner mig stressad. Jag blir så trött på mig själv.

Vill bara säga att jag är så otroligt glad att det finns människor som läser min blogg och som kommenterar. Ni anar inte hur glad jag blir :D Tack!

Kommentarer

  • Dunk dunk säger:

    Hur är det med dig?
    Kram

    Svar: Det är ok med mig. Kunde varit värre. Hur är det med dig? Kramar <3
    Charlotte Sometimes

    2015-03-04 | 19:12:07
    Bloggadress: http://dunkdunk.blogg.se

Kommentera inlägget här: