Mental Naturkatastrof

Skriver om mitt liv med borderline personlighetsstörning och generaliserat ångestsyndrom men även om livets små glädjeämnen. Välkommen till mitt liv!

Nytt år

Kategori: Psykisk hälsa

Jag sitter här i soffan och lyssnar på musik. Har ångest och är ledsen och jag intalade mig själv förut att jag inte ska börja gråta för då kommer jag inte att kunna sluta på flera timmar och vad händer? Jo här sitter jag och storbölar som vanligt. Jag är rädd, livrädd för så otroligt mycket, ja egentligen för allt. Jag skakar och kommer snart börja skrika känner jag. Jag måste ha hjälp men vem ska man ringa när ingen kan hjälpa en och ingen har tid? Jag har ingen hjälp från vuxenpsyk förutom mediciner som inte hjälper och det är stängt idag. Akutpsyk ligger typ 5 mil härifrån och jag har inte råd att ta en taxi och jag vet annars inte hur jag ska ta mig dit. Den enda lösningen just nu är ingen bra lösning men jag har tyvärr inget annat val. Fan, jag har gått på vuxenpsyk i flera år och mår fortfarande lika dåligt som jag gjorde när jag började där. 

Jag får försöka hitta någon liten själ någonstans i min minimala telefonbok i mobilen och hoppas på att någon kan vilja prata lite om vad som helst. Dessvärre är jag nog för feg för att ringa alls. Har blivit mer och mer rädd för människor. Jag undviker att möta någons blick alls och försöker undvika att träffa någon. Jag är så rädd. 

Nä jag ringer inte, fortsätter istället att lyssna på 3 doors down- loser

Hoppas att ni alla får ett bra år

Kommentarer

  • Anna säger:

    Hej oj du kan vara jag... Skriv gärna till mig. Kram på mig..

    Svar: Hej. Hittar inte vart jag ska skriva till dig men du kanske kan skicka ett mail till mig: [email protected]
    Charlotte Sometimes

    2015-01-05 | 20:22:18
  • Lisa säger:

    Stor kram!

    Svar: Stor kram tillbaka :)
    Charlotte Sometimes

    2015-01-07 | 01:03:21
    Bloggadress: http://dunkdunk.blogg.se
  • Anonym säger:

    Har mailat dig

    2015-01-11 | 22:24:01

Kommentera inlägget här: