Mental Naturkatastrof

Skriver om mitt liv med borderline personlighetsstörning och generaliserat ångestsyndrom men även om livets små glädjeämnen. Välkommen till mitt liv!

26/1 2013

Kategori: Allmänt

Hej alla där ute :)
Har varit ganska fullt upp idag. Gick upp klockan halv tio (ganska tidigt för mig en lördag) och fortsatte att städa. Mina svärföräldrar kom nämligen på middag idag och det värsta de vet är när det är lite stökigt. Lite jobbigt när man inte har så mycket energi och det blir inte bättre när någon tjatar. Nåja, de kom med köttfärs så jag gjorde köttbullar med potatis, sås och sallad. Blev jättegott. Till fikat hade vi äppelkakan som jag bakade igår, och kanelbullar. Blev ganska lyckat förutom att de som vanligt började tjata om vikt och vad man ska äta och inte äta. Har blivit mer och mer fixerad vid min vikt på grund av deras tjat. Har inte utvecklat någon ätstörning (inte vad jag vet iaf) men jag har verkligen inget bra förhållande till mat eller min kropp. Varje gång tjatar de också om att man ska jobba och tjäna egna pengar. Ja visst jag hade gärna jobbat om jag hade kunnat men jag har min psykiska sjukdom som gör att det inte är möjligt för mig just nu. Min arbetsträning visade att jag inte alls är redo för praktik än så jag för förlängt på min dagliga aktivitet. Skönt att slippa all press just nu, ja förutom pressen från mina svärföräldrar.

Ger er en rolig bild:

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: