Mental Naturkatastrof

Skriver om mitt liv med borderline personlighetsstörning och generaliserat ångestsyndrom men även om livets små glädjeämnen. Välkommen till mitt liv!

Same shit, different day

Kategori: Psykisk hälsa

Har ringt och tjatat ännu en gång på vuxenpsykiatrin. Dessutom har jag fått veta att min samtalskontakt är sjukskriven till februari. Tjatar hela tiden om samtalskontakt men inget händer. Orkar inte tjata längre snart. Bryter ihop hela tiden och ska börja med den nya medicinen snart. Blir intressant att se hur länge den här fungerar innan jag måste byta. Har sagt att jag skulle behöva en medicin som dämpar humörsvängningarna. De antidepressiva hjälper bara ett par månader och sen är allt som vanligt igen även om jag står på den högsta dosen. Jag vet inte vad jag ska göra längre. Vad gör man när det känns som om man pratar med en vägg?

Kommentarer

  • Beatrice Jakobsson - Julkalender säger:

    Sv: Hej, vad roligt att du är med och tävlar i min julkalender, önskar dig lycka till och hoppas du får en bra kväll! :)

    Svar: Tack detsamma :)
    Charlotte Sometimes

    2014-12-18 | 20:14:59
    Bloggadress: http://beattriicee.blogg.se
  • Dunk dunk säger:

    Har kikat lite i din blogg (och följer). Fy fasen vad trist att du inte får den hjälp du behöver. Och förmodligen inte har fått RÄTT hjälp på... Ja, om du någonsin har fått det. Annars hade du kanske varit frisk.
    Sänder alla styrkekramar jag har. Ser fram emot att följa dig och hoppas att det blir bättre.

    Svar: Vad roligt att du följer min blogg. Ja det är tråkigt att jag inte får hjälpen jag behöver. Man misstänkte att jag hade generaliserat ångestsyndrom när jag var yngre men man ville inte sätta diagnosen då. Jag har själv funderat mycket på hur mitt liv skulle sett ut om jag fått hjälp från början. Kramar tillbaka :)
    Charlotte Sometimes

    2014-12-22 | 17:40:00
    Bloggadress: http://dunkdunk.blogg.se
  • Dunk dunk säger:

    Usch, så länge utan samtalskontakt. Hoppas du har kunnat läa dig strategier för att kunna stå ut.
    Kram

    Svar: Ja det är lång tid :/ Nja jag har ett par strategier som jag använder ibland men när det är som värst kan jag inte ens tänka och än mindre göra något.Kram
    Charlotte Sometimes

    2014-12-22 | 22:26:41
    Bloggadress: http://dunkdunk.blogg.se

Kommentera inlägget här: