Mental Naturkatastrof

Skriver om mitt liv med borderline personlighetsstörning och generaliserat ångestsyndrom men även om livets små glädjeämnen. Välkommen till mitt liv!

30 mars

Kategori: Allmänt

Här är jag igen...med tårarna rinnandes nerför kinderna och med täppt näsa och så ont i ryggen att jag mår illa. Har tiotusen tankar i huvudet samtidigt och mina inre demoner skriker åt mig och jag försöker tysta skriken men det går inte. Det gör ont i halsen och jag försöker hålla tårarna tillbaka. Jag vill inte att någon ska se mina tårar. Det blir för mycket frågor och jag har inte svar på alla frågor och jag orkar inte ge svar för de svaren skulle ta hela dagen. Jag önskar jag hade svar.

Det räckte med en enda låt och en smak för att tankarna skulle börja mala. Jag vet att vissa personer säger att jag är för känslig, men de förstår inte och inte jag heller. Jag är född med att vara så känslig, född med tunt skal. Redan när jag var liten var mina känslor enormt stora. Jag gjorde mig själv illa och andra också. Är jag arg är jag extremt arg, är jag ledsen gråter jag inte lite...tårarna forsar flera timmar. Därför försöker jag att inte börja gråta.

Jag vill ha hjälp men jag får ingen hjälp. Jag ringde vuxenpsyk förut för att fråga hur långt ner på väntelistan till samtalskontakt jag stod. Det visade sig att jag inte ens fanns på någon väntelista. Jag behöver hjälpen nu, inte om ett år utan nu! Jag vet att jag inte är den enda....Förstår inte varför jag inte ens får DBT- behandling. Jag skulle behöva det men varje gång får jag svaret att jag inte är motiverad. Men jag är motiverad, mer motiverad än någonsin. Fick samma svar för flera år sedan när jag skar mig som värst och då förstår jag att jag inte var motiverad. Men jag förstår att jag inte är värd hjälpen.

Kommentarer

  • Allt oviktigt säger:

    Tyvärr verkar det vara ett lotteri om man får hjälp eller inte. Känslan jag har är att största chansen att få hjälp är om man är under 20 eller har barn

    2015-04-03 | 16:37:52
    Bloggadress: http://alltoviktigtochviktigt.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: