Mental Naturkatastrof

Skriver om mitt liv med borderline personlighetsstörning och generaliserat ångestsyndrom men även om livets små glädjeämnen. Välkommen till mitt liv!

Ångest...

Kategori: Psykisk hälsa

Jag mår riktigt kasst. Har så mycket ångest att jag nästan kräks, jag gråter och vet inte vad jag ska göra. Måste få hjälp med detta, jag har ångest flera gånger per dag och vaknar oftast med det och jag fixar inte detta längre. Vill vara fri från detta, det äter upp mig inifrån. Jag kommer ihåg att jag hade ångest redan när jag var liten och mådde jättedåligt. Skolpsykologen sade att jag förmodligen hade generaliserat ångestsyndrom men de ville inte sätta diagnos på mig då eftersom jag bara var 7 eller 8 år (kommer inte ihåg exakt). Har inte varit ångestfri sedan dess. Har alltså haft ångest i 18-19 år och jag vill inte behöva leva såhär. Någon gång måste jag väl få må bra en längre tid? Hur hanterar ni er ångest?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: