Mental Naturkatastrof

Skriver om mitt liv med borderline personlighetsstörning och generaliserat ångestsyndrom men även om livets små glädjeämnen. Välkommen till mitt liv!

19 november 2013

Kategori: Psykisk hälsa

Har haft en hemsk huvudvärk hela dagen och testat allt möjligt och äntligen mår jag bättre fysiskt. Psykiskt är det precis som förut. Mår lika dåligt som jag alltid gör. Mår ibland bra i ca en timme per dag beroende på vad som händer. Till exempel när jag spelade ett kul tv-spel med en kompis i förra veckan. Då var jag glad och skrattade eller när jag såg något kul på youtube. Jag upplever små stunder av glädje och jag antar att man ändå ska vara glad för det lilla.

Ska på rehabiliteringsmöte på vuxenpsyk imorgon och jag hatar att sitta i ett rum fullt av människor som glor på mig och förväntar sig att jag ska säga något. Det enda jag kan göra då är att titta ner på mina händer och prata osammanhängande. Känner mig verkligen jättedum. Det blir inte bättre av att mötet är sent på eftermiddagen. Jag har hela dagen på mig att gå runt och bygga upp nervositeten. Lugnande? Ja tack! Kommer att vara ett nervvrak när jag kommer fram och min mage kommer att vara kaos! Jag måste verkligen göra något åt mitt liv och anstränga mig. Måste börja att inte bry mig om vad folk gör och säger. Bryr mig alldeles för mycket.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: