Mental Naturkatastrof

Skriver om mitt liv med borderline personlighetsstörning och generaliserat ångestsyndrom men även om livets små glädjeämnen. Välkommen till mitt liv!

We rise and fall...

Kategori: Psykisk hälsa

Ja jag lyssnar på Covenants "Bullet" just nu. Jag är lite inne i en covenant-period kan man säga. Kommit hem från sjukgymnasten för en stund sedan. Det är meningen att jag ska träna där två gånger i veckan fram till jul men jag får se om jag klarar det. Har jätteont efteråt. Vet ju att det är bra att träna men det är jobbigt när det gör så ont. Lite nervöst att träna, sjukgymnasten är så söt. Han är lika gammal som jag och har visserligen flickvän men titta får man ju eller hur? Lite kul måste man få ha ibland.

Mår för övrigt inte så bra psykiskt. Får mina gråtattacker när jag får katastroftankar och känner mig övergiven. Jag är ännu mera livrädd och gråter ännu mer när jag tänker på att alla jag älskar ska dö och att mina älskade katter kommer att dö en dag. Jag får panik och gråter och tänker att jag helst av allt vill dö innan alla andra så jag slipper bli kvar och så jag slipper sorgen och saknaden. Shit, vad ska jag göra?

Kommentarer

  • Marlene säger:

    Går du till psykolog? Har du nån att prata med? Av erfarenhet så vet jag att det kan bli mycket lättare om man kan prata med en medmänniska..när jag varit som längst ner i botten och mått som du så har jag vräkt ur mej allt och det har blivit lättare.Hoppas att du kan få må bättre.Att ha ångest är det värsta som finns,,så otroligt tärande och påfrestande på alla sätt och vis! Kram

    Svar: Ja jag går till psykolog men det är inte så ofta. Ibland känns det lite lättare när jag varit där men ångesten kommer när jag inte är där :( Ja det är väldigt påfrestande att ha ångest. Kramar
    Charlotte Sometimes

    2014-04-28 | 17:46:45

Kommentera inlägget här: