Mental Naturkatastrof

Skriver om mitt liv med borderline personlighetsstörning och generaliserat ångestsyndrom men även om livets små glädjeämnen. Välkommen till mitt liv!

9/9

Kategori: Psykisk hälsa

Hallå alla. Jag ville bara säga att jag lever och att det har varit väldigt mycket på sista tiden som har hänt. Både bra och mindre bra. Ska skriva ett inlägg senare idag om en sjuk grej som hände mig på vuxenpsyk. Rätt skrattretande var det men samtidigt skrämmande. Ligger dock här i mörkret just nu och kan inte sova. Min värk finns fortfarande där och jag har så ont. Jag hoppas att alla har det bra. Vi hörs senare idag

Kommentarer

  • Matilda säger:

    Hej! Skulle du kunna skicka ett mail till mig (eller skriva här) där du beskriver hur diagnoserna påverkar ditt liv?

    Svar: Hej! Absolut kan jag göra det. Diagnoserna begränsar ju min vardag och jag har aldrig haft något arbete. Min borderline ter sig på det sättet att jag är livrädd att bli övergiven och när jag tror att jag ska bli det har det hänt att jag skadat mig eller planerat självmord. Har mycket humörsvängningar och växlar mellan glad, arg, ledsen, förtvivlad och tillbaka igen. Har varit självskadefri i ett halvår nu men jag har kvar suget efter att skada mig. Skillnaden mellan nu och då är att jag nu har en "spärr" i mig och kan oftast se konsekvenserna och det kan hindra mig. Impulserna finns dock kvar och det har hänt att jag kommit på mig själv med att skada mig. Skadorna är inte lika allvarliga som då men det är ändå inte bra. Något som begränsar mig mycket med min borderline är att jag trycker ner mig själv till djupaste botten. Tankar som att jag är totalt värdelös, jag borde inte finnas, jag är så tjock och ful och kan ingenting kan helt plötsligt dyka upp när jag misslyckas. Lyckas någon annan när jag inte gör det blir jag förtvivlad och får ett starkt sug att skada mig och då finns ingenting i världen som kan övertyga mig om att jag är lika bra som alla andra trots att jag inte kan vissa saker.
    Även min GAD (generaliserat ångestsyndrom) påverkar mig på det sättet att jag oroar mig för allt och alla. Har därför svårt att koncentrera mig på någonting som jag ska göra och därför har det varit svårt för mig när jag har läst på komvux. Har hamnat efter med läxor m.m. Min oro gör mig även tankspridd vilket får mig i farliga situationer ibland.

    I perioder har jag starka självmordstankar som får mig att endast tänka på hur jag skulle begå självmord och det får mig att bli upptagen med det.

    Det finns så mycket som jag skulle kunna berätta men jag vet inte hur mycket du vill veta men det här är en liten del i alla fall. Jag har säkert glömt jättemycket men du får fråga om du undrar över något mer.
    Charlotte Sometimes

    2014-09-26 | 09:10:02

Kommentera inlägget här: