Mental Naturkatastrof

Skriver om mitt liv med borderline personlighetsstörning och generaliserat ångestsyndrom men även om livets små glädjeämnen. Välkommen till mitt liv!

17 november 2014

Kategori: Psykisk hälsa

Lyssnar på Nine Inch Nails precis som jag gjorde för ett par år sedan när mitt självskadande beteende var som värst. Har lyckats bli av med det men suget finns kvar och ångesten också. Enda skillnaden är att det inte längre går att se på mig nu. Jag har lärt mig att dölja det och det gör så j***a ont i mig men jag har ingen att prata med. Min samtalskontakt är sjukskriven och jag får ingen ny. Jag får helt enkelt döva ångesten med något annat. Men vad ska jag göra för att döva ångesten som inte är självdestruktivt? Kan inte koncentrera mig på någonting just nu.

När jag ska berätta om ångesten och allt det jobbiga för någon så går det inte. När jag inte jagar ångesten finns den där men när jag är ensam och det är mörkt finns den där hela tiden och skrattar för att jag inte kan fånga den och få bort den. Den hånskrattar mig rakt i ansiktet!

Kommentarer

  • Emma säger:

    Sjukt tufft att vara utan samtalskontakt. Hoppas hon inte är borta allt för länge? Konstigt att mottagningen inte låter dej träffa nån annan så länge...

    Svar: Ja jag har ringt flera gånger men de säger bara när hon kommer tillbaka och att jag får vänta tills dess och lägger på luren. Det är riktigt jobbigt att inte ha någon att prata med.
    Charlotte Sometimes

    2014-11-22 | 14:37:34
    Bloggadress: http://mejomitt.blogg.se

Kommentera inlägget här: