Mental Naturkatastrof

Skriver om mitt liv med borderline personlighetsstörning och generaliserat ångestsyndrom men även om livets små glädjeämnen. Välkommen till mitt liv!

1 februari 2014

Kategori: Psykisk hälsa

Mår så otroligt dåligt. Min älskade pappa fick en liten hjärtinfarkt igår och är på sjukhus nu. När mamma ringde igår och sade att pappa åkt in till sjukhus med ambulans kändes det som om allt bara föll. Jag stod ute i snön och grät och bad att han skulle överleva. Satt på akuten i 7 timmar och väntade på ett svar. Han fick stanna kvar och idag var jag och hälsade på honom. Gör så ont att se bara men försöker hålla modet uppe och inte visa hur dåligt jag mår men när jag kommer hem rasar jag bara ihop. Har gråtit ända sedan jag kom hem och bara haft självmordstankar och ser det värsta spelas upp framför mina ögon. Är livrädd att han ska dö. Imorgon eller på måndag får han göra en ballongvidgning och jag är så rädd att det ska uppstå komplikationer. På måndag ska jag till min samtalskontakt på vuxenpsyk och det ska bli skönt att få prata med någon men hon kan knappast svara på mina frågor. Vet inte vem som skulle kunna göra det. Ingen antar jag. Allt jag önskar är att allt ska gå bra och att han ska komma hem och att allt ska bli som vanligt. Jag orkar inte mer nu...

Kommentarer

  • Sandra Piik - Att leva som psykiskt sjuk säger:

    Skickar massa styrkekramar till dig och din familj!

    Svar: Tack! Vad snäll du är. Kramar
    Charlotte Sometimes

    2014-02-28 | 12:29:46
    Bloggadress: http://piiket.blogg.se

Kommentera inlägget här: